♥ assalamualaikum . mari selawat :)

Wednesday, April 20, 2011

cara baiki sinki tersumbat

sinki tersumbat ? apa nak buat ? kena guna pelocok ke ?

 haha . toksah2 . sink dapur aku tersumbat tadi . so , aku jenguk - jenguk lah kat tenet ni . sebelum mak aku pergi kerja siap bagi pesanan lagi


" cepat betulkan . sebelum ayah mengamuk "

jenguk jenguk punya jenguk jumpa video . 


dia guna SODA BATU
mana lah aku nak jumpa . so cari lagi , jumpa . guna garam kasar .

ape yang aku jumpa kat dapur , garam halus . garam yang buat masak tu .
hehe :D sori mak .
banyak jugak aku guna . masak air panas .

aku letak lah garam tu kat lubang sinki tu  . dengan lafaz BISMILLAHHIRAHMANIRRAHIM aku jirus .
yelah kot2 aku kena sampuk kang . HAHA . mana tahu tempat jin .
lubang tandas jangan dijirus dengan air panas ya .

tiba2 minyak akan keluar  . dia melarutkan segala  lemak . HAHA . bab bio ke chem ke , memang bengong .SPM setakat kredit . hihi . bunyik blup blup .  bau pun agak kurang . sebab aku hidu dekat2. 

aku try basuh periuk , alhamdulillah semuanya lancar , tiada tersekat sekat

1) garam 
2) air panas

mesti mak aku teruja . ^^
                            

4 comments: