♥ assalamualaikum . mari selawat :)

Sunday, October 6, 2013

Bismillah..
aku tertanya2, 
kenapa perlu dpt DL?
untuk apa?
kenapa? perlu sangat ke?

aku belajar sungguh2, dapat dekan, then naik pentas amek sijil bergambar segala???
then lepas tu????

mereng jugak aku ,
tapi alhamdullah Tuhan izinkan aku faham kenapa
aku google majoritinya cakap untuk agama, bangsa, blablaba
tak tahulah kenapa otak aku tak boleh terima hujah dia.

tiba2 aku macam baru bgn tidur
bangun dari lena yg panjang.
tersentak
hey diba. kau tak ingat ke time part 1,2 kau nak sangat dekan? dah lupe ke?
nanti Allah tarik nikmat tu kang. argh!! taknak taknak! nauzubillah!

aku terpikir selama ni niat aku salah. nak banggakan makbapak, nk tunjuk aku tk lembik.
aku dah dapat jawapan. self satisfaction. omputih cakap.
ya kepuasan diri sendiri. bukan utk sesiapa. utk diri sendiri.
be proud of yourself dieba!
tak ramai yang dapat rezki tu dieba.. 
dengan jawab soalan2 past year, critical thinking boleh build up personality..
anugerah dekan bukan semata2 grade A. this is a life! proses untuk hidup.
anugerah dekan untuk kita berusaha, menepati masa, mengurus diri sendiri, berdikari

''Perasan tak lect selalu bagi asgmnt siap due date dengan permintaan yang mengarut2...Semua tu untuk menyediakan diri kita sendiri. Kejayaan seseorang bukan terletak dalam markah nilai gred di dalam sekeping kertas tapi di dalam hati naluri kita sendiri.
 Kalau kita dapat terima diri kita seadanya, kita akan berusaha untuk menjadi lebih baik malah mungkin yang terbaik. Hancurkan harapan keluarga??? jangan mengarut, kalau korang perasan..sebenarnya mak bapak kita dah cukup berbangga dengan kita...kita antara anak harapan mereka, mereka tak minta lebih dari melihat kita gembira, bahagia dan berjaya...takde istilah menghampakan diorang. Tugas kita berusaha mendapatkan sesuatu yang dapat dijadikan hadiah yang lebih bermakna pada diri kita sendiri di mata mereka.. Kejayaan kita, kebahgian mereka...so dont worry...hormati diri sendiri ok ;)''

love this! jadi hormat diri sendiri!    



No comments:

Post a Comment