♥ assalamualaikum . mari selawat :)

Monday, September 10, 2012

bismillah. dia dah tunang, diriku ok. tiada rasa pape.
bila berhadapan, tiada senyuman antara kami. masingmasing senyap. kunci mulut.
kami pandang pun tidak. samasama menyombong.
trully, lubuk hati aku sedih!!! aku menangis kot. eh, knp aku nangis?
aku tanya diriku. bagi aku dia mcm abang aku! dia tahu jerangkung dlm almari aku bak kata hlovate. aku sayang dia. tapi bukan kekasih. aku tak impikan dia jadi suami aku pun. aku selesa dgn dia. tak malumalu. aku dah tak mampu pandang muka dia. kadangkadang aku boleh baca orang. alhamdulillah kelebihan aku. aku tahu dia sayang aku. *menurut psikologi, semua perempuan boleh baca isi hati org lain.* menurut fatwa hati aku, dia abang aku, dia best friend aku. bila majlis dah habis, dia jumpa aku
"  diba, masuk uitm shah alam bila?"
" insyaAllah sem depan." aku pandang dia. aku pelik aku tak boleh tgk muka dia lamalama. larikan pandangan. dia buat muka kagum. apa yang nak dikagumkan entah.
" contant contanct lah abang nanti, jangan senyap jer"
"ok. insyaAllah" aku terus berpaling.
aku teringat didie cam cerita aa+bb tu. tak bg abg dia kawen. tapi aku ni. dia tu org luar. masa majlis, aku perhatikan dia, dr duduk depan ke belakang. barisan sebelah aku. eh, knp dia kat situ? aku taknak assume apapa. kemudian beralih tempat, dpn aku pulak. entah lah. lantak kau lah. aku tgk dia lg, sesukati dia duduksebelah perempuan seksi. dia pakai kopiah. Allah nak jaga aku. bisik hati aku. takkan lelaki mcm tu nak jadikan suami. tak high class! agama tak selari dgn akhlak. eh sukahati aku assume, judge org. tp pilih suami harus cerewet! probability dia nak poligami tinggi. so, dia aku taknak dia jd suami aku. ok bye, aku tulis pakai fon. nanti aku nak cite banyakbanyak. insyaAllah. maafkan ku suamiku, sebab pernah menyayangi seorg lelaki tanpa kusedar kumenyayangi dia. aku sekarang tgh high class kan diriku. mohon doa.

No comments:

Post a Comment