♥ assalamualaikum . mari selawat :)

Friday, April 15, 2011

sebalik nama blog aku .

salam .
baru buat kek . hmm . tak jadi . haha
tak kisah pun .
aku sorang yang makan .
hari ini hari makan . haha
hmm~


dah la cantik , pandai , kaya

ayat ni membuatkan aku hampir menangis . hm . sabar jelah .
ambil itu sebagai cabaran .
HAHA . sensitip nau .
:)

“Allah mempunyai Asmaa’ulhusna. Maka bermohonlah kepada-Nya dengan menyebut Asmaa’ulhusna itu dan tinggalkanlah orang-orang yang menyimpang dari kebenaran dalam (menyebut) nama-nama-Nya. Nanti mereka akan mendapat balasan terhadap apa yang telah mereka kerjakan.” ( Al A'raf : 180)

credit to kak sofiyah satuyah rasin .
aku sangat mencintai penulisan dia .
biarlah odyssey kita membawa pengenalan kepada ALLAH .
aku kenal dia melalui majalah MIDI . hihi . majalah orang tua .

pilihan wanita 40++
tapi aku suka baca , hihi
 ok back to the topic .

tak pernah aku baca artikel yang membuka minda aku .
mengisahkan odyssey SALMAN AL FARISI .
sekarang ni pun aku sebak . ALLAH.. 
time tu penulis tengah promote buku dia .
aku mmg teringin ingin memilikinya . alhamdulillah . sentiasa di katil aku .


salman alfarisi berasal dari farsi . keluarga bangsawan . beragama majusi . hmm . tak ingat pulak . dia pernah menjadi hamba tetapi dibebaskan oleh sahabat nabi . lagi aku tak ingat . teruk teruk . lompat lah , sejak dia majusi , pernah menyintai wanita solehah . solehah itu tak pernah keluar rumah . yang buat aku tak terkata , tergamam , menangis giler2 , time dia nak lamar solehah tu . dia wakilkan abu darda(ansar) untuk mewakili dia . solehah itu memilih abu darda , tatkala itu semua orang tergamam (wuwu ,) salman menyerahkan segala hantaran dia kepada abu darda . speechless . hmm , aku citer mmg tak best .

4 comments:

  1. wah~rajin cik kak buat kek,
    nak juga ^_^

    "dah la cantik,pandai,kaya"?????
    siapakah?
    Sofiyah-Satuyah-Rasin?

    tu sinopsis buku itukah?best juga ya

    ReplyDelete
  2. hanim> haha , <3

    Nur farhana> . haha . tak jadi pun . buku tu mengisahkan asmaul ALLAH . aplikasi dalam kehidupan . daripada perasaan biasa-biasa menjadi luar biasa . mantap !

    sofiyah satuyah > salah seorang ESQ165

    ReplyDelete